Narrowcasting? Goed idee!

18-03-2008 (10:50) - Marketing

Supermarktketen Super de Boer heeft het afgelopen jaar geëxperimenteerd met een nieuwe manier van presenteren van haar producten. Consumenten zijn zo enthousiast over dit concept dat Super de Boer heeft besloten in haar winkels het zogenaamde ‘Goed Idee’-concept door te voeren.

Het afgelopen jaar is deze nieuwe manier van presenteren bij vijftien Super de Boer-winkels getest. Het Goed Idee-concept is een unieke combinatie van demonstraties, proeverijen en productpromoties op de winkelvloer. Uit consumentenonderzoek blijkt dat klanten die daadwerkelijk met de nieuwe producten in aanraking komen, op ideeën gebracht worden en geïnspireerd raken om weer eens wat anders te kopen.

De producten worden gepresenteerd op een speciaal meubel met een beeldscherm, narrow casting genaamd. Op dit beeldscherm komt niet alleen informatie over het gepresenteerde product zelf maar bijvoorbeeld ook over de bereidingswijze. ‘Goed Idee’ kent twee verschillende meubels; een demonstratiemeubel en een gangdisplay. In beide displays is er een beeldscherm gebouwd. Het demonstratiemeubel kan in twee halve cirkels opengeklapt worden zodat er demonstraties en proeverijen kunnen worden gegeven. Deze vinden elke vrijdag of zaterdag plaats. Elke week staat er op de meubels een ander product centraal. Daarna zijn de producten elders in de winkel terug te vinden.

Bureaus

Media

Economisch