PR STUNT kanshebber Europese PR-award

29-11-2013 (08:20) - Awards

PR STUNT is één van de genomineerden die kans maken op een European Excellence Award. De PR-prijzen zijn een bekroning op de meest exceptionele voorbeelden van geslaagde communicatie in Europa. Het bureau is kanshebber met de campagne voor Cardini’s Original Caesar Salad Dressing. 
 
Tijdens de galaceremonie op 5 december in München zal blijken of deze 1 april grap hét cadeau voor in de schoen wordt. PR STUNT wordt ook voor de tweede maal beloond met een FD Gazellen Award. 
 
In het voorjaar van werd PR STUNT gevraagd brand awareness te creëren voor Cardini’s Original Caesar Salad Dressing. De opdracht was een uitdaging: een zeer lage naamsbekendheid in Nederland, geen nieuws omtrent merk of product en een klein budget vormden het vertrekpunt. 
 

Het bureau bedacht een gewaagde hoax campagne: restaurants ontvingen een sommatiebrief over het gebruik van de beschermde naam ‘Caesar salad’ op menukaarten. De stunt resulteerde in posts van tientallen bekende chefkoks via social media, artikelen in kranten en berichtgeving via televisie en radio. De bekendmaking van de grap, die volgde op 1 april, leverde de campagne tot slot de benoeming van 1-aprilgrap-van-het-jaar op. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.