58 procent mobiele bureaus zelf niet mobiel

18-12-2012 (00:00) - Bureaus

MobileMarketing.nl heeft 200 mobiele bureaus onder de loep genomen en gekeken of zij zij zelf wel een mobiele website of in ieder geval een voor mobiel geoptimaliseerde website hebben.

Richard Otto (MobileMarketing.nl) ‘Ik geloof in het ‘Eat your own dog food’-principe. Het is eigenlijk bizar dat veel bureaus op hun websites en bij hun klanten aangeven hoe belangrijk Mobiel tegenwoordig is, maar zelf hun eigen zaken niet in orde hebben. Enkele bureaus hebben aangegeven er mee bezig te zijn en zelfs één mobiel bureau gaf aan het niet belangrijk te vinden.’.

IAB Taskforce mobile kwam in oktober met cijfers dat 80% van de top-200 merken in Nederland nog geen mobiele website hebben, terwijl met een smartphone penetratie van 60% steeds meer consumenten de mobiel als primair communicatie kanaal gebruiken.  Dat meer dan de helft van de bureau’s die het nut en noodzaak aan adverteerders dienen over te brengen  zelf nog geen geen  mobile friendly website gebruiken geeft goed aan dat de markt nog niet volwassen is.

Het onderzoek is in week 50 verricht onder 203 bureaus, die mobile websites en/of apps ontwikkelen voor merken. Websites zijn geopend met een iPhone 5. Er is gekeken of de betreffende bureaus een mobile site of een voor de smartphone geoptimaliseerde site hebben.

De blog MobileMarketing.nl  is een initiatief van Richard Otto (Mobile Marketing Nederland). De blog dient als een onafhankelijk platform dat onder meer het nieuws binnen Mobile Marketing & - Advertisingbranche in kaart breng


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch