Belang brancheorganisaties kalft af

22-10-2012 (09:35) - Bureaus

Deze week dagelijks op Fonk online de resultaten van de 18e editie van het bureau klanttevredenheidsonderzoek 2012. De individuele bureautoppers, de verrassingsovervallen en de missers. De kick off maken we met het belang van de brancheorganisaties. Is het volgens de opdrachtgevers Thumbs up of thumbs down voor de brancheorganisaties? 
 
De Nederlandse opdrachtgever van de reclame/communicatiebranche heeft maar één eis, en dat is het resultaat dat hun communicatie oplevert. ‘Als het lidmaatschap van een branche-organisatie daarbij meerwaarde biedt of staat voor een kwaliteitsgarantie, dan heeft het zin, maar anders is het verder onbelangrijk.’ Een andere veelzeggende en veel gehoorde reactie: ‘Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit.’
 
In percentages staan de brancheorganisaties er volgens de uitkomsten van het bureau klanttevredenheidsonerzoek 2012 als volgt voor:
 
Vindt u het belangrijk dat uw bureau is aangesloten bij één van de brancheorganisaties?
 
Nee : 37%
Ik weet het niet: 36%
Ja:  25%
Anders: 2%
 

Morgen meer over het belang van geïntegreerde communicatie en vanaf woensdag de spotlights op individuele bureau uitslagen. De complete verslaggeving van het klanttevredenheidsonderzoek 2012 zal te vinden zijn in Fonk Magazine 23 en 24. Eind november verschijnt de samenvatting van het onderzoek inclusief bureaupresentaties in de jaaruitgave Red Alert 2012. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch