Buutvrij for life biedt klant 40 dagen vasten

13-02-2013 (08:14) - Bureaus

Het Amsterdamse creatieve bureau Buutvrij for life maakt een vuist tegen de crisis en laat klanten tijdens een ‘vastenperiode’ van 40 dagen zelf bepalen wat ze over hebben voor hun diensten. Met dit initiatief  wil het bureau laten zien dat je de oplossing voor de crisis zelf in handen hebt en dat de graaicultuur ten grondslag ligt aan de malaise. Buutvrij for life onderzoekt met dit experiment een nieuwe vorm van samenwerken en waardebepaling.
 
De oplossing voor de crisis is volgens Buutvrij for life heel eenvoudig; het draait even niet om geld. Gedurende de traditionele vastenperiode van 40 dagen na carnaval demonstreren ze de kracht van een goed idee. ‘Na het Mardi Gras feest dat we jaarlijks in Amsterdam organiseren, gaan we als bureau 40 dagen ‘vasten’. Klanten kunnen deze periode gebruikmaken van onze diensten en na afloop zelf bepalen wat ze ons waard vinden. Iedereen mag een probleem aan ons voorleggen waarvoor wij met een creatieve oplossing komen. De passende beloning kan uit een 'omgekeerde webwinkel' worden gekozen (www.40dagenvasten.nl). Dat kan een appeltaart zijn of een jaar lang onze lunchkosten betalen, het is helemaal aan onze klanten,’ aldus Alexander.
 

Buutvrij for life werd in 2003 opgericht door Reuben Alexander (33) en Maarten Boer (38). Dit creatieve ‘omkijkmarketing’ bureau is gevestigd in Amsterdam en brengt in al haar uitingen het kind in mensen naar boven. Alles draait om positieve, onverwachte en enthousiasmerende concepten.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch