FrieslandCampina’s ‘Story of Milk’ reclamebureauloos
03-01-2013 (08:24) - Bureaus
FrieslandCampina lanceert voor het eerst een corporate communicatie campagne. 1Camera ontwikkelde hiervoor de televisiecommercial. De manier waarop dat ging, is opvallend in de reclamewereld: eerst werd ‘The Story of Milk’ ontwikkeld, een interne moodfilm. Omdat die film zo goed werd ontvangen, besloot het zuivelbedrijf ook een 45 seconden versie middels een televisiecampagne naar externe stakeholders in te zetten.
FrieslandCampina wil met ‘The Story of Milk’ medewerkers en externe stakeholders wereldwijd helpen herinneren hoe bijzonder melk als product van moeder natuur eigenlijk is. Na presentatie van de drie minuten durende versie aan medewerkers van FrieslandCampina wereldwijd in november, werd besloten een corporate campagne te ontwikkelen met deze film als basis. Hiermee is de eerste corporate campagne voor FrieslandCampina gecreërd, sinds het bedrijf in 2008 ontstond door de fusie van Friesland Foods en Campina.
Een verkorte versie van The Story of Milk heeft eerst enkele weken gedraaid als commercial in de Nederlandse bioscopen. Omdat de reacties zeer positief zijn, is ook de volledige drie minuten versie vanaf januari te zien in de bioscoop. De commercial wordt sinds kerstavond ook op de Nederlandse televisie uitgezonden.
De samenwerking tussen 1Camera als corporate cinema agency en opdrachtgever FrieslandCampina is bijzonder te noemen, omdat het gehele proces, van interne film tot en met TVC, zonder tussenkomst van een reclamebureau heeft plaatsgevonden.
