Kega onthult winkel van de toekomst

08-03-2013 (08:04) - Bureaus

In ’t Spant in Bussum vond gisteren de derde editie van Emerce eRetail plaats. Nationale en internationale sprekers uit de retailbranche kwamen samen om de laatste trends, ontwikkelingen en insights te delen. Cross-channel retailbureau Kega en mede organisator van eRetail introduceerde hier de ‘store van de toekomst’, waar webshop, CRM én persoonlijke service op innovatieve wijze op de fysieke winkelvloer samenkomen.
 
Dat op het snijvlak van fysieke retail en etail nog veel ruimte is voor slimme innovaties blijkt uit de Personal Fitting Mirror, die Kega in haar Kega Lab ontwikkelde. Een ingebouwde RFID scanner herkent de aanwezige producten én klant via NFC technologie. Productinformatie (zoals beschikbaarheid, combinatiemogelijkheden en online content) wordt subtiel in de spiegel getoond. Door een slimme koppeling met het voorraadbeheersysteem kan de klant producten in een andere maat of gerelateerde producten (cross-sell of up-sell) bij een medewerker in de winkel aanvragen. Deze ontvangt direct een melding op zijn mobiele device en levert de producten af bij de betreffende paskamer. 
 
In Engeland al heel gangbaar – zoals in Burberry’s nieuwe flagship store in Londen -, maar in Nederland nog amper gespot: winkelmedewerkers met tablets. Volgens Kega wordt dit dé retailtrend voor 2013. Het bureau presenteerde op eRetail dan ook haar eigen winkelpersoneelapp. 
 
Deze app – via Magento gekoppeld aan webshop en intranet - biedt medewerkers direct toegang tot alle relevante klantinformatie en lokale voorraden van alle vestigingen. Ook ontvangen zij real-time berichten met betrekking tot check & reserve, click & collect en ship from store orders. Retailers kunnen de toestellen beschikbaar stellen of medewerkers hun eigen smartphone of tablet laten gebruiken.
 
Door medewerkers met mobiele devices uit te rusten wordt de fysieke winkel optimaal binnen de cross-channel retail operatie geïntegreerd. Het personeel kan klanten zo nog betere service bieden voor een betere shopper experience. Dit leidt tot hogere bestedingen per klant en extra omzet.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch