Koeweiden Postma achter logo Weekbladpers Media
04-01-2013 (08:17) - Bureaus
Weekbladpers geeft al decennia lang tijdschriften voor cultureel en politiek geïnteresseerde lezers uit. Met titels als Happinez, Vrij Nederland, Opzij, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, de Liefde, J/M voor Ouders, Hoe overleef ik… en Runners World bereikt de uitgever een doelgroep van ruim 1,4 miljoen consumenten.
Directeur Hylke van der Meer: ‘Naast printuitgaves bestaan onze multimediale merken uit producten zoals websites, nieuwsbrieven, apps, webshops, online cursussen en evenementen. De naam Weekbladpers Media sluit beter aan bij deze multimediale portfolio en onze ambities.’
‘Bij een nieuwe naam hoort ook een nieuw logo, dat onze ziel weerspiegelt. Koeweiden Postma ontwikkelde een ontwerp dat hierop aansluit. De aanhalingstekens in het logo dienen als metafoor voor ‘opinie’ of ‘boodschap’. De strepen symboliseren content, terwijl het lettertype (typewriter) een knipoog is naar het journalistieke vakmanschap’, aldus Van der Meer.