Pickle Factory maakt Pre-roll van het Jaar
29-01-2013 (08:11) - Bureaus
De nationale verkiezing van Pre-roll van het Jaar 2012 heeft met Hertog Jan een kersverse winnaar opgeleverd. De uitverkiezing van de Pre-roll van het Jaar is een initiatief van Videostrip en werd dit jaar voor de derde achtereenvolgende keer georganiseerd. Niet minder dan 70 campagnes werden ingestuurd, waarna de vakkundige jury een voorselectie van twintig pre-rolls samenstelde.
De juryleden Sanneke Boesveldt (Concept Manager Digital, Telegraaf Media Nederland), Bart ten Tije (Director Strategy & Concepts, Initiative) en Harm Schweigman (General Manager, Videostrip) maakten uiteindelijk een shortlist van zes pre-rolls; van de 5.000 stemmers gaf uiteindelijk 52% de voorkeur aan Hertog Jan. De pre-roll-campagnes van Stop Aids Now, Doodslag, The Dark Night Rises, Gliss Kur en Vodafone Spring Promo vielen daarmee helaas net buiten de prijzen. Opvallend was dat het bij vijf van de zes pre-rolls om een interactieve uiting ging, een ontwikkeling die aangeeft dat de interactieve pre-roll aan terrein wint.
De creatie van de commercial is verzorgd door Pickle Factory, en Videostrip was verantwoordelijk voor het interactieve component. Het mediabureau is Universal Media.
