TAXI maakt D.E.-schooljournaal
01-02-2013 (08:15) - Bureaus
TAXI heeft in opdracht van D.E Masterblenders Professional een DM campagne gericht op het midden- en klein bedrijf ontwikkeld. Bij aanschaf van een D.E koffie automaat konden bedrijven een reclamecampagne ter waarde van 25.000 euro winnen. De actie leverde een verrassende winnaar op: basisschool De Kerneel uit Nederweert.
Met een teruglopend leerlingenaantal in de regio en de recente bezuinigingen in het onderwijs kwam de prijs als geroepen.’ aldus Erna Bouten, directeur van De Kerneel. Maar hoe maak je reclame voor een basisschool? Om met een relatief beperkt budget zoveel mogelijk impact te genereren, bedacht reclamebureau TAXI het “Kerneel Nieuws”, een eigen hyperregionale nieuwszender, volledig gemaakt door leerlingen van basisschool De Kerneel.
In samenwerking met het videoproductiebedrijf Bitmove werd een op maat gemaakte studio ontworpen waarmee leerlingen zonder camera- of montage-ervaring eigenhandig een professioneel journaal kunnen opnemen, compleet met leader, bumpers en openingstune. Iedere uitzending is opgebouwd uit verschillende rubrieken en bevat nieuwsitems met daarin de hoogtepunten van de week: wetenschap, shownieuws, het weer, enzovoorts.