Tolerantiespot SIRE maakt kans op Loden Leeuw
04-12-2012 (08:16) - Bureaus
SIRE is dit jaar een opvallende kanshebber voor de Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante commercial. De kijker is weinig tolerant voor het spotje waarin SIRE oproept tot tolerantie.
De ‘beloning’ voor irritante reclames is een initiatief van RADAR, dat de prijzen in beide categorieën uitreikt op maandag 17 december. Tot die tijd kan het publiek stemmen via de Loden Leeuw-website en via Facebook.
Genomineerden 2012: Meest Irritante Commercial
Simpel
In de commercial van telecomaanbieder Simpel werken twee goudvissen op de zenuwen.
Specsavers
Dankzij de schreeuwlelijkerds in achtbaan hoopt de brillenwinkel waarschijnlijk ook meer hoortoestellen te verkopen.
Zalando
Webshop Zalando gaat voor de tweede overwinning op rij en probeert het dit jaar, opnieuw met hysterie (geschreeuw, genies en verkleedpartijen).
Nederlandse Energie Maatschappij
De Nederlandse Energie Maatschappij greep het EK in Polen en de Oekraïne aan voor een flauw grapje over schaarsgeklede vrouwen.
Stichting Ideële Reclame
SIRE betuttelt met een campagne over tolerantie.
Genomineerden 2012: Meest Irritante BN’er in een Commercial
Tatjana en haar alter ego sloven zich uit voor sportschool Basic-Fit.
Cas Jansen en Jack Wouterse laten zich voor het winkelkarretje van C1000 spannen.
Jörgen Raymann krijgt bezoek van zijn Tante Es in een reclame van Robijn.
Patricia Paay prijst op ironisch bedoelde wijze het Miljoenenspel aan.
Winston Gerschtanowitz loopt voor Vodafone te koop met zijn ‘perfecte leven’.
Tot de voormalige winnaars behoren Zalando (nu voor het tweede jaar op rij genomineerd), Postal Gold, Hi en Specsavers (eveneens opnieuw kanshebber). Reclamemakende BN’ers die in voorgaande jaren het loden beeldje op hun schoorsteenmantel hebben mogen zetten, zijn onder anderen Johan Derksen, Frans Bauer, Joop Braakhekke en Louis van Gaal.