Van Passie tot Promotie bij GOC

18-12-2012 (00:00) - Bureaus

Verkoop en marketing in de creatieve industrie werkt compleet anders dan in andere sectoren. Dat is de insteek van ‘van Passie tot Promotie’, een serie van vijf GOC-seminars die de creatieve sector helpt om hun marketing en verkoop naar een nieuw niveau te tillen.


Succes in de creatieve industrie vraagt om een radicaal andere aanpak. Deze aanpak is uitgebreid beschreven in het nieuwe boek van de bekende sociaal-psycholoog Erik Stevens, de hoofdspreker op de seminars. In zijn boek introduceert hij de vijf nieuwe P’s: Professie, Passie, Participatie, Projectie en Promotie. Een vernieuwende kijk op marketing dus die hem een nominatie opleverde voor de Marketing Literatuurprijs 2012.

Samen met tal van andere inspirerende sprekers doet Stevens de nieuwe methode uit de doeken.
‘Creatieve professionals hebben een bijzondere marketinguitdaging. Vertrouwen winnen van hun opdrachtgever en overbrengen dat ze een uniek product kunnen leveren. Ze kunnen daarbij maar beperkt verwijzen naar eerder gerealiseerde projecten. Niemand zit immers te wachten op een kopie van iets wat al gedaan is. Daarom voldoen ‘old school’ marketingconcepten niet in deze sector’ aldus Stevens.


De seminars zijn zowel in serie als afzonderlijk te volgen. Inschrijven is mogelijk via www.goc.nl/passietotpromotie. Daar is ook het programma per seminar te vinden. De kosten bedragen € 395,00 per seminar per persoon. Collega’s mogen naar hetzelfde seminar mee tegen 50% korting. Deelname levert per seminar 5 NIMA PE-punten op. 
 


Media

Marketing

Economisch