8 Goud en 20 Zilveren SpinAwards
12-04-2013 (08:02) - Bureaus
De vakprijzen voor digitale media, de SpinAwards, zijn voor de 15e keer itrgereikt. KLM kreeg voor het derde jaar op rij de titel ‘Opdrachtgever van het jaar’ en bewijst opnieuw met twee keer goud en vier keer zilver, ook internationaal tot de top te behoren op het gebied van digitale media.
Bureau van het jaar 2013 werd ACHTUNG!. Het bureau won deze titel eerder bij de SpinAwards editie 2009. Achtung gaat dit jaar naar huis met twee gouden en drie zilveren SpinAwards.
Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter en mede-oprichter van de Stichting SpinAwards: ‘Met de SpinAwards willen we ons vakgebied naar een hoger niveau brengen. We kunnen trots zijn op de grote winnaars KLM en ACHTUNG!. Zij zetten in Nederland de norm op het gebied van digitale media en kunnen zich meten met de internationale top. Echte voorbeelden binnen ons vak.’
Dit jaar was de categorie Jong Talent populair. Aan deze verkiezing konden studenten meedoen van een nieuwe media-, ICT-, design- of communicatieopleiding. Het digitale werk dat is gemaakt voor school of tijdens een stage mocht worden ingestuurd en werd beoordeeld op creativiteit.
In de categorie Jong Talent werd één gouden SpinAward uitgereikt aan Potential Poetry van Mats Wilke en Ruben van Dijk van de Willem de Kooning Academie. Een zilveren SpinAward ging naar ‘Moet ik rennen?’ van Tom Hoogenboom, Mariëlle Rijkenberg, Bas Dobbelaer en Sven ten Hove, Hogeschool van Amsterdam.
Ongeveer 2.500 gasten zijn op 11 april voor de SpinAwards Night in Amsterdam bijeen gekomen. De prijs mag mede daarom gezien worden als dè jaarlijkse reünie van de digitale media-branche in Nederland.
Meer over de Spin Awards en mobile media in Fonk 101