App onderzoekt imago en campagnes

16-04-2013 (08:22) - Bureaus

Schwung Internet lanceert als eerste bureau in Nederland een app voor imago- en campagneonderzoek. De app heet ImagoScan, is gratis en geschikt voor zowel iPhone als Android.
 
De scan drukt de waarde van het merk, of het effect van een campagne hierop, uit in de vorm van een rapportcijfer. De ImagoScan geeft zo inzicht in hoe de respondenten een merk beleven, onder andere aan de hand van de Archetypen van Jung en het concurrerende waarden model van Quinn. Maar ook persoonlijkheidskenmerken, geografische informatie en filteropties zijn zichtbaar op het resultatendashboard.
 
Met de ImagoScan kan men een scan voor een bepaalde periode aanmaken en aangeven in welke sociale media men de scan wil uitzetten. De app genereert één bericht op de timeline van de betreffende sociale platformen. 
 
Na de onderzoeksperiode zijn de resultaten via het dashboard in de app te bekijken. Hierbinnen zijn selecties mogelijk naar geslacht, leeftijd, inkomen, opleiding of gezinstype van de respondenten. Verder wordt getoond waar de doelgroep het merk/de campagne van kent, waar zij zich bevinden (Google Maps) en wie zij als grootste concurrenten zien. Tenslotte ziet de gebruiker in de zogenaamde BrandMeter hoe zijn merk/ campagne scoort ten opzichte van alle andere merken/campagnes die gescand zijn via de app.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch