Drie bureaus maken Hero ‘eerlijker’
17-04-2013 (08:13) - Bureaus
De makers van Hero cassis en jam zijn een nieuwe koers gaan varen en hebben besloten om hun verantwoordelijkheid te nemen op het gebied van eerlijke producten. Het bedrijf dat volgend jaar 100 jaar bestaat, gaat terug naar haar oorsprong en kiest voor de kracht van fruit.
De verfrissende visie van Hero waarin de natuurlijke kracht van fruit de boventoon voert, komt duidelijk naar voren in haar nieuwe commercials. De commercials zijn puur en simpel. Net zoals de nieuwe producten, dus zonder onnodige toevoegingen.
Hero heeft innovatiebureau Flare gevraagd om mee te denken over de nieuwe strategie en bijbehorende productproposities. Door één op één te praten met veel verschillende consumenten, werd al snel duidelijk dat consumenten de valse beloftes van veel producenten zat zijn. Vaak te mooie marketingpraatjes en producten met additieven die veel beloven maar uiteindelijk niets toevoegen.
Reclamebureau Fitzroy Amsterdam werd vervolgens door Hero benaderd om de nieuwe strategie creatief vorm te geven. ‘Hero stond voor een bijzondere uitdaging: Hoe zet je de nieuwe producten zoals ‘Hero Kokoswater’ en ‘Hero Bevroren Fruit op een stokje’ in de markt zonder valse beloftes en de bekende reclametrucjes’, aldus Chris Alders van Fitzroy. Design bureau PROUDdesign heeft de nieuwe Hero propositie doorvertaald naar passende verpakkingen.