DDMA richt Commissie Influencer Marketing op
30-01-2020 (16:32) - Marketing
Influencermarketing is een jong vakgebied dat volop in ontwikkeling is en ondanks flinke budgetten, is er nog veel onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing. Daarom heeft DDMA, branchevereniging voor data en marketing, de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen.
De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren. Het inzichtelijker maken van de effectiviteit van influencermarketing door kennis te delen over de meetbaarheid is hierbij een belangrijke stap. Daarnaast wil de commissie de toegevoegde waarde en de potentie van influencermarketing laten zien voor bureaus, adverteerders en consumenten, door kennis, goede voorbeelden en trends te delen.
Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, is verkozen tot eerste voorzitter van de commissie. Verder bestaat de commissie uit Jolijt Houweling (oprichter van Social Friendz), Bart Kampschreur (senior online marketing manager bij Vertigo 6), Marijke Slaats (teamlead branded content bij TUI), René Adriaan van der Mark (creative strategy director bij The Story Lab) en Michel Pruijsers (head of talent bij Talpa). De commissie heeft nog plek voor enkele influencer marketing-experts, zowel van bureau- als klantzijde.