FONK magazine
Editie #426 Retail 2025
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.

"Livestreaming combineert ontdekking, community en shopping in één ervaring"
GoSpooky opent eigen warehouse voor live social commerce
24-10-2025 (13:20) - GoSpooky opent binnenkort zijn eigen warehouse voor de productie van live social commerce, vlakbij hun kantoor in Amsterdam Zuid-West. In de zogeheten 'Livestream Factory' worden vijf studio's geopend waarin creators en merken de verkoop voor producten kunnen aanprijzen op social media, rechtstreeks verbonden met hun eigen verkoopkanalen.
Lees verder »
Lees verder »
Bureaus
- Female Agency leader Irene Harte: 'Ik zorg dat we het allemaal voor elkaar krijgen'
- Nieuwe studio 'met melk' biedt creativiteit in abonnementsvorm aan
- Koolhoven & Partners verandert naam naar Gazette
- De Hersenstichting kiest ACE als lead agency
- Nieuwkomer en impactmaker Yugen groeit razendsnel sinds oprichting
Campagnes
- Huisdieren leren baasjes levenslessen in campagne Purina en FCB Amsterdam
- Met Prijzenstorm brengt Jumbo overzicht in de wirwar van aanbiedingen
- Histor lanceert social-first campagne over persoonlijke verfkleuren
- Hoofdrol voor Zeeuwse families in nieuwe campagne Carhartt
- TommyTomato zet gezonde voeding voor kinderen op politieke agenda
Creatie
- Studio Dumbar/DEPT achter nieuwe merkidentiteit Transavia
- Reuringsdienst en Fama Volat lanceren gedrag.shop tijdens DDW
- Deze ontwerptalenten winnen de Dutch Design Awards 2025
- Greenberry vertaalt veranderende functie OBA naar nieuwe website
- Palestijns-Nederlandse fotograaf Sakir Khader wint Amsterdamprijs voor de Kunst 2025
Marketing
Bucket list

Jane Goodall te horen bij Cinetree’s Tomorrow Filmfestival

Minderjarigen gratis naar Amsterdam in Motion dankzij JCDecaux

Samen voor Impact host middag over koers houden in turbulente tijden

Alexander Klöpping verzorgt keynote iO-congres Contentmarketing & Webredactie

Jarig Top Notch host exclusieve avond in Stadsarchief Amsterdam
Sustainable
- Smyle introduceert na tabs nu ook duurzame tubes
- Nieuw biologisch chocolademerk Claro in schappen van Albert Heijn
- Nieuwe verpakkingen Beyond Meat stralen innovatie en duurzaamheid uit
- Beiersdorf plaatst EcoBeautyScore op producten Nivea en Eucerin
- Nominaties eerste editie Fashion Pioneers Awards bekend
Cool Brands
Media
Audio

De Shitshow en Geuze en Gorgels genomineerd bij Dutch Podcast Awards

Louis van Gaal onthult driekoppige dj-selectie voor 3FM Serious Request

Voortbestaan NPO Blend verzekerd door Minister van OCW

Stichting ALS en Boldking grote winnaars bij Audify Awards

Bløf onttroond: Acda en de Munnik meest geliefde muziekgezelschap
Tech
- Wereldwijde storing Amazon legt tientallen websites en apps plat
- Volgens Consumentenbond zijn veel AI-antwoorden van Google onjuist
- Natascha Chamuleau vertrekt na twee jaar bij Snapchat Benelux
- Nederlandse overheid steekt miljoenen extra in Techleap
- VS en China sluiten op het nippertje mogelijke deal over TikTok
Opinie
Gaming

Mattel en Hasbro speelgoedlicentiehouder van Netfilx' KPop Demon Hunters

Nederlandse gamemarkt stijgt flink naar 1,8 miljard euro in 2024

Gamen allang niet meer alleen voor kinderen, 50-plussers goed voor 28%

CEO Roblox wil gameplatform uitbreiden met datingfunctie
Amsterdam Dance Event
- Alfa Romeo's Junior brengt ADE van A naar B
- Marlon Hoffstadt, Tjade en Lammer openen Amsterdam Dance Event 2025
- Line-up gratis feest Heineken en Audio Obscura compleet
- Lowlander en Wake Up Club slaan handen ineen voor allereerste ADE-feest
- Ook Audio Obscura en Heineken organiseren gratis feest tijdens ADE
Lifestyle
- Onderzoek: kauwgom blijkt effectief wapen tegen microstress
- Nuro Wear lanceert hoodies en broeken tegen overprikkeling
- Elftal merken bundelen krachten voor gezonde voeding in sportkantines
- Tienduizenden ticket alerts voor festivals en andere Ticketswap-statistieken
- Conceptstore SPRMRKT maakt comeback
Economisch
- Beursgang The Magnum Ice Cream Company vertraagd vanwege shutdown
- Heineken schrapt wederom honderden banen vanwege digitalisering
- Buckaroo, Payconiq en EPI werken samen voor uitrol Wero in Luxemburg
- Intelligence Group: arbeidsmarkt koelt verder af
- BLOX mag Europese markt betreden na MiCAR-vergunning
Inclusiviteit
- Doe de Vluchtelingenwijzer en haal een gratis Ben & Jerry's ijsje
- McDonald's lanceert donatiecampagne in vorm van burger
- Mannen opgelet: vul de FONK-enquête in over diversiteit en inclusie
- Inclusieve Mastercard Touch Card krijgt vijf nieuwe partners
- 'Vrouwelijke factoren kunnen steden veiliger en socialer maken'
Mensen

Anneke Kamphuis eerste vrouwelijke CEO van moederbedrijf EasyToys

Thomas van Driel verruilt Fitzroy voor 10 Days London

Renee van den Oetelaar verruilt TBWA voor Snapchat
















