FONK magazine
Editie #420 Heart on our sleeve
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.

Ook de marcom-industrie trekt het pretpark flink door het stof
Walibi verwijdert reclame tijdelijk na ophef over vermoorde vrouw
22-08-2025 (10:15) - Walibi Holland heeft de nieuwe campagnevideo voor Halloween Fright Nights 2025 van al zijn kanalen verwijderd, na een stortvloed aan negatieve reacties op social media. In de clip zag je een vrouw geveild en daarna vermoord worden. Extra pijnlijk is de timing van de lancering.
Lees verder »
Lees verder »
Bureaus
Campagnes
Creatie
- Borre Akkersdijk nieuwe juryvoorzitter Dutch Design Awards
- De nieuwe speaker van IKEA zou zo uit de keuken van je oma kunnen komen
- Ontwerper en adidas door het stof om sandaal vernoemd naar Mexicaanse deelstaat
- Zalando keert terug naar CPHFW voor de derde Visionary Award
- De stad wordt podium voor design tijdens Dutch Design Week
Marketing
Sustainable
Media
Komkommernieuws
Audio

Gordon en Froukje presenteren nieuwe ochtendshow Radio10

D66 maakt podcast '10 Nieuwe Steden' onderdeel van verkiezingscampagne

Radiotalenten NPO Campus doen live verslag van introductieweek

Radio Noordzee terug op FM in Brabant en Limburg

Radio Veronica wisselt de Top 1000 Allertijden in voor de Radio Veronica Top 3000
Opinie
Gaming

Gamen allang niet meer alleen voor kinderen, 50-plussers goed voor 28%

CEO Roblox wil gameplatform uitbreiden met datingfunctie

Lawa van Paul Snijder en Bram Krikke maakt lopen weer leuk

MY.GAMES en Crazybit starten joint venture voor next-gen games
Personal Growth
- Mentale gezondheid topprioriteit bij BEAT Cycling Club
- Zorg van de Zaak gaat verder als Colbe
- Great Place to Work bekroont beste werkgevers van Nederland
- OpenUp en Blyde willen samen mentale struggles bespreekbaar maken
- De Gouden Schil, MeesterRecht.nl en Younited® lanceren tool voor mensgerichte zzp-inhuur
Lifestyle
- Nederlanders hoeven niet ver te reizen voor cultuur, film of friet
- Softdating is het nieuwe motto van singles
- Acties.nl onderzoekt hoe Nederlanders shoppen voor Back to School 2025
- Onderzoek WARC en TikTok laat zien hoe social media ons zoekgedrag verandert
- BestBrokers waarschuwt voor misleidend financieel advies op Tiktok
Economisch
- Faillissement Vreba Melkvee teruggedraaid na 'misverstand' pensioenfonds
- Van Lier maakt doorstart na plotselinge terugkeer webshop
- Modemerk Guess van de beurs na overname van 1,4 miljard dollar
- Toekomst Picnic in Nederland onzeker als cao voor supermarkten wordt opgelegd
- Schuldeisers laten grootste melkveebedrijf van Nederland failliet verklaren
Inclusiviteit
- WorldPride Amsterdam 2026 presenteert The New Dutch Masters van Geminaes
- Oplichtings ABC van ABN AMRO maakt fraude herkenbaarder
- ARTIS en NATWERK vieren seksuele diversiteit met bijzondere Pridevlag
- Primark plaatst rolstoelpop in Rotterdamse vestiging
- Oma Coby’s Oliebollenbar en BUUTVRIJ maken ‘vette’ impact tijdens Oud & Opnieuw
Mensen

Paul van Kuilenburg nieuwe Head of Strategy bij Alfred na vertrek Edward van de Ridder

Vans en Amerikaanse artiest SZA bundelen creatieve krachten

Willem-Albert Bol nieuwe Country Director Nederland bij Azerion
